App bespreking: De Geweldige Vliegende Boeken van meneer Morris Lessmore

Eind januari verwees ik al naar de geweldige app en de Oscar winnende animatie die daarbij hoort (of is het andersom?). Het werd dan ook wel tijd om deze app te bespreken in de Tablet Apps rubriek van de Informatie Professional aangezien ik dit soort prachtige apps als één van de beste redenen beschouw waarom je een iPad zou aanschaffen. Die 200 woorden doen wederom geen recht aan de app zelf maar dat hoeft ook niet als je hem zelf meteen koopt natuurlijk ;)

De Geweldige Vliegende Boeken van meneer Morris Lessmore
Leverancier: Moonbot Studios
Beschikbaar voor iPad
Prijs: € 3,99
Waardering: 5 sterren

Interactieve kinderboeken- of prentenboekenapps zijn bij uitstek geschikt voor een tablet en de iPad kent hele fraaie voorbeelden van apps waar verhalen en animatie tot nieuwe combinaties gemengd worden. Eén van de allerbeste en mooiste apps is gebaseerd op een Oscar winnende korte animatie The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore van Moonbot Studio’s die ook betrokken waren bij twee Pixar films.

In ‘De Geweldige Vliegende Boeken van meneer Morris Lessmore’ doorloop je ongeveer hetzelfde verhaal als in de korte animatie maar kun je op elke bladzijde actief meedoen. Help de wind te blazen of speel een liedje op de piano; al (voor)lezende en spelenderwijs krijg je een prachtig verhaal voorgeschoteld dat voor zowel kinderen als volwassenen de moeite waard is.

Dat de animatie een Oscar heeft gewonnen zegt voldoende over de kwaliteit van de app en het is niet voor niets dat je het filmpje ook in de app zelf kunt bekijken. Vergeet echter daarna niet om zelf door de app heen te gaan want het is een juweeltje. Het legt de lat hoog voor alle andere interactieve boekenapps.

#

Raymond Snijders

Sinds 1995 houdt Raymond zich bezig met de combinatie van ICT, bibliotheken en onderwijs vanuit het perspectief van (vooral) de bibliotheek en informatievoorziening. Thans is hij werkzaam bij de Hogeschool Windesheim als senior informatiebemiddelaar en houdt hij zich bezig met de digitale bibliotheek, contentlicenties, ebooks en auteursrecht. Over deze onderwerpen en de impact die ze (kunnen) hebben op het onderwijs en bibliotheken blogt hij sinds 2006 op zijn Vakblog. In 2013 won hij de Victorine van Schaickprijs voor zijn blog.

• © 2006- 2014 Vakblog – werken met informatie
    Aangedreven door WordPress en liters koffie // Theme: Tatami van Elmastudio
Top